دندان درد ناگهانی در کودک و توصیه های متخصص دندانپزشکی اطفال

دندان درد ناگهانی در کودک و توصیه های متخصص دندانپزشکی اطفال

اگر فرزند شما از درد دندان شکایت دارد ، آیا بهترین راه های کمک به او را در مقابله با درد تا زمانی که بتوانید برای دیدن متخصص دندانپزشکی اطفال اقدام کنید را می دانید؟

دندان درد کودک

متخصصین دندانپزشکی اطفال می گویند: اگر مواردی پیش آمد که برای دوره زمانی یک یا چند روز امکان مراجعه به متخصص دندانپزشکی اطفال ممکن نبود، بطور مثال در زمان تعطیلات رسمی یا آخر شب و…. ، راهکارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به فرزندتان انجام دهید.

ابتدا تلاش کنید که مشکل و مکان رخداد آن را با کمک فرزند خود بیابید. آیا فکر می­کنید می­توانید به انتهای مسئله برسید یا خیر.

از فرزندتان بخواهید به دندان صدمه دیده اشاره کند، سپس در صورت وجود ترک های قابل مشاهده، شکستگی یا اینکه آیا شل شده است را بررسی کنید. اگر چیزی را نمی بینید، می­تواند درد ناشی از حفره یا آسیب ناشی از ریشه باشد.

اولین کاری که متخصص دندانپزشکی اطفال به والدین توصیه می کند، مخلوط کردن محلول آب نمکی است تا کودک بتواند در دهانش غرغره کند. این عمل می تواند به کاهش و تسکین هرگونه التهابی که ممکن است بوجود آمده باشدکمک کند. به سادگی یک قاشق چایخوری آب نمک را با مقداری آب گرم مخلوط کنید، سپس کودک به کودک خود کمک کنید که آن را غرغره کند. اگر توانایی این کار برای کودک شما وجود ندارد از اوبخواهید که آب نمک را در دهان ریخته و قبل از خوردن آن را بیرون بریزد.

این مطلب را حتما بخوانید: چرا باید کودکان را به متخصص دندانپزشکی کودک بسپارید؟

برای مقابله با درد، می توانید به کودک خود یک داروی ضد التهابی بدون نسخه بدهید. وقتی کودک شما درد دندان دارد نسخه مایع بهتر است، زیرا جویدن قرص ممکن است باعث ناراحتی بیشتر کودک شود.

روغن­های ضددرد می­توانند در مواقع ضروری مؤثر و روشی امیدوار کننده برای مواقع اورژانسی باشند. روغن میخک در واقع یک منبع عالی برای کمک به والدین است. این روغن به عنوان یک ضد درد برای کاهش درد مفید است و خاصیت ضد باکتریایی دارد. از یک گاز استریل برای ریختن مقدار کمی روغن روی ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

در حین تسکین موقتی درد سریعا با متخصص دندانپزشکی اطفال تماس گرفته و نزدیک ترین زمان را برای بررسی کردن و معاینه دندان آسیب دیده کودک خود تعیین کنید ، به این دلیل که ممکن است درد ناشی از مشکل بصورت آنی با درمان های اورژانسی قطع شود اما مشکل عمیق بوده و در نزدیک ترین زمان بلافاصله درد چند برابر بیشتر از قبل بازگردد.

شایع ترین علل درد دندان در کودکان می تواند از شل شدن دندان ها یا حفره ها باشد.

حفره دندان در کودکان

کودکان معمولاً در حدود شش سالگی شروع به از دست دادن دندان­های کودک خود می کنند. در حالی که شل هستند ، خوردن غذا برای کودک  شما سخت است و ممکن است با افتادن دندان درد و خونریزی وجود داشته باشد. به کودک خود آموزش دهید که به دندان شل شده اجازه دهد تا بدون دخالت و اجبار بصورت طبیعی بیرون بیاید. مجبور کردن دندان قبل از آماده شدن ، می تواند منجر به درد و خونریزی اضافی شود که میتواند باعث آزار دیدن بیش از حدکودک شما شود. کودک خود را با درست کردن غذاهای نرم و آبکی در روند افتادن دندان­ ها بدون درد و خونریزی همراهی کنید.

حفره ها:

حفره ها وقتی ایجاد می شوند که باکتری هایی که در دهان کودک زندگی می­کنند با قندهایی که از غذای آنها می­خورند در تماس باشند. باکتریها برای مصرف قند اسید ایجاد می­کنند و اسیدها به مین­های دندان کودک حمله می­کنند. با گذشت زمان ، این حملات اسیدی می تواند حفره هایی را در دندان کودک ایجاد کند ، که می تواند برای کودکان دردناک باشد. برای جلوگیری از حفره ، مطمئن شوید که کودک شما مرتبا مسواک و نخ دندان می زند ، تلاش برای کاهش  خوردن غذاهای شیرین ، نوشیدنی ها و تنقلات مضر می­تواند کمک شایانی باشد برای عدم پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان کودک دلبندتان. هرچه بیشتر غذا با دهان کودک در تماس باشد ، حملات اسیدی بیشتری رخ می­دهد که می تواند باعث پوسیدگی شود .

اگر کودک شما درد مکرر دندان را تجربه می کند ، حتماً با یک متخصص دندانپزشکی اطفال قرار ملاقات قرار دهید و این موضوع را جدی بگیرید زیرا تحمل کودکان به درد بعلت عدم آشنایی با مشکلات بوجود آورنده بسیارکمتر بوده و همچنین آسیب های جبران ناپذیری را بهمراه خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *